Belgische economische missie naar Brazilië

Nieuws
De Belgische economische missie naar Brazilië onder leiding van H.K.H. Prinses Astrid vond plaats van 23 tot 29 november.
 
De AD Externe Communicatie van de Kanselarij, die de internationale country branding campagne ‘Belgium. Embracing openness’ beheert, werd er vertegenwoordigd door voorzitter Arlin Bagdat, die voorafgaand aan een demonstratie van de Belgische technische expertise aan de voet van het iconische Heiligdom van Christus de Verlosser in Rio de Janeiro de Belgisch-Braziliaanse vriendschap prees.
 
Kort daarna vlogen drones door de lucht om een spectaculaire video mapping projectie op het monument vast te leggen vanuit de best mogelijke hoeken. Vier projectoren, elk met 20 000 lumen, hebben het standbeeld bekleden met landschappen en structuren die de beide landen symboliseren, zoals de tropische vegetatie van het Amazonewoud of de gebogen lijnen die typisch zijn voor de Art Nouveau-esthetiek.
 
Deze uitzonderlijke activiteit, georkestreerd door Agoria, de federatie van Belgische bedrijven gespecialiseerd in de technologische industrie, was het resultaat van een partnerschap met Barco, Dirty Monitor en Many Mind Media. Ondertussen ging de video viraal op de sociale media, met bijna 10 miljoen views enkel en alleen al in Brazilië!
 
De economische missie werd georganiseerd door het Agentschap voor Buitenlandse Handel in samenwerking met de FOD Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en de gewestelijke agentschappen AWEX, FIT en hub.brussels.