Engagementen van de Federale Overheidsdienst (FOD) Kanselarij van de Eerste Minister
Transparantie
Via onze websites en sociale media garanderen we de transparantie van:
- informatie
- diensten
- procedures
U kunt rekenen op transparantie over:
- de stappen van de procedures
- de duur ervan
Kwaliteit van de informatie en duidelijkheid van de teksten
Onze informatie:
- is correct
- is betrouwbaar
- wordt regelmatig bijgewerkt
Ons taalgebruik is:
- duidelijk
- precies
- begrijpelijk
Ambtenaren worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van hun teksten.
Termijnen
De termijnen worden altijd meegedeeld:
- de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
- andere termijnen
Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.
U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.
Beschikbaarheid
U heeft de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:
- vragen
- de opvolging van een dossier
Contact
- Telefoon
- +32 2 501 02 11 (normaal tarief)
- Elke werkdag
- Contactformulier
- Brief
Adres: Hertogsstraat 4
1000 Brussel
Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal.
U heeft er toegang toe:
- 24u op 24
- 7 dagen op 7
We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen.
We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
We luisteren naar uw specifieke situatie.
In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat u verkiest.
We verwijzen u door naar de bevoegde dienst indien uw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
Onze diensten zijn steeds in evolutie.
Uw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.